There are no translations available.
Országos Ruszin Kisebbségi Önkormányzat 5/2010. (II.13) sz. ORKÖ határozata az Önkormányzat 2010. évi költségvetéséről
Országos Ruszin Kisebbségi Önkormányzat Közgyűlése az államkincstár működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) Kormányrendelet 40. §-ának (5) bekezdése alapján a 2010. évi költségvetéséről az alábbi határozatot alkotja meg
1. A határozat hatálya a Közgyűlésre, annak szerveire (elnök, elnökhelyettes, bizottságok, hivatal) és az Önkormányzat intézményeire terjed ki.
2. a) A Közgyűlés a címrendet a b) – c) pontok szerint állapítja meg. b) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek, illetve a hivatal külön-külön alkotnak egy-egy címet. c) A Közgyűlés:
ca) az ORKÖ Hivatal kiadási és bevételi előirányzatait e határozat 1. számú melléklete szerint hagyja jóvá; cb) a Magyarországi Ruszinok Könyvtára bevételi és kiadási előirányzatait e határozat 2. számú melléklete szerint hagyja jóvá; cc) a Magyarországi Ruszinok Közérdekű Muzeális Gyűjteménye és Kiállítóhelye bevételi és kiadási előirányzatait e határozat 3. számú melléklete szerint hagyja jóvá; cd) az Önkormányzat költségvetésében szereplő- nem intézményi, feladatra tervezett bevételek és kiadások e határozat 4. számú melléklete szerinti felsorolásban külön-külön címet alkotnak.
3. a) A Közgyűlés az Önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2010. évi költségvetését
45.580 ezer Ft bevétellel, 45.580 ezer Ft kiadással és 0 ezer Ft hitellel
állapítja meg. Ezen belül:
a működési célú bevételt 45.580 e Ft-ban a működési célú kiadásokat 44.980 e Ft-ban a felhalmozási célú bevételt 0 e Ft-ban a felhalmozási célú kiadást 600 e Ft-ban
állapítja meg.
4. a) A 3. pontban megállapított bevételi és kiadási főösszeg megbontását címenként és összevontan-mérlegszerűen e határozat 5. számú melléklete tartalmazza. b) A Közgyűlés a felújítási előirányzatokat célonként e határozat 6. számú melléklete szerint hagyja jóvá. A jóváhagyott új induló célok a keretösszegen belül az elfogadott rangsornak megfelelően valósíthatók meg. c) A Közgyűlés a fejlesztési kiadásokat e határozat 7. számú melléklete szerint állapítja meg. d) A Közgyűlés az önkormányzat éves létszámkeretét összesen 7 fő, melyből 3 fő igazgatási hagyja jóvá. A költségvetési szervenként, valamint a nem intézményi feladatok szerinti létszámokat e határozat 1-5. számú mellékletek szerint állapítja meg. e) A Közgyűlés az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektekhez a pályázatok ismeretében később csatlakozik.
5. A Közgyűlés felhatalmazza az Elnököt a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak a bankszámla-szerződésben rögzített 2010. évi kondíciókkal történő aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú hitel felvételére.
6. a) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Közgyűlés értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja. b) Az a) pont szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.000.000 Ft-ig a Közgyűlés az elnök hatáskörébe utalja. Az elnök a megtett intézkedésekről a következő közgyűlésen tájékoztatást ad. c) Az önkormányzati költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felül többletbevételét a felügyeletét ellátó szerv egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többlet teljes összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítás után használhatja fel. A Közgyűlés ezt az előirányzat-módosítási jogosultságot indokolt esetben az érintett költségvetési szerv értesítése mellett magához vonhatja.
7. A Közgyűlés az Önkormányzat tartalékát 1.200 ezer Ft-ban hagyja jóvá, amelyből:
a) A Közgyűlés az Önkormányzat céltartalékát 200 ezer Ft összegben állapítja meg, amely az intézményi felújítási pályázatok önrészének fedezetére használható fel. b) A Közgyűlés az Önkormányzat általános tartalékát 1.000 ezer Ft összegben állapítja meg. c) Az általános tartalék nyújt fedezetet a tanulói ösztöndíjak kifizetésére, valamint az év közben felmerülő kiadási előirányzatok emelésére. Felhasználásáról a Közgyűlés két rendes ülése között az erre vonatkozó igény felmerülésekor 500 eFt előirányzat mértékéig az elnök dönt a Közgyűlés utólagos tájékoztatási kötelezettsége mellett. Egyéb esetekben a Közgyűlés hatáskörébe tartozik a tartalék felhasználása.
8. A Közgyűlés a többéves kihatással járó feladatokat nem határoz meg.
9. A 2010. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 8. számú melléklet tartalmazza.
10. A Közgyűlés a 2010-2012 költségvetési évek várható bevételeit és kiadásait a 9. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
11. a) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években - a Közgyűlés által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak. b) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekelt negyedévente, a negyedévet követő első Közgyűlésen kötelesek beszámolni. A költségvetési határozat módosítására az elnök ezzel egyidejűleg javaslatot tesz. c) A jóváhagyott költségvetésen, közgyűlési vagy elnöki döntésen alapuló előirányzatokról, előirányzat módosításokról az intézmények intézményi kiadási és bevételei főcsoportokra szóló kiértesítését a Közgyűlés Hivatala végzi.
12. a) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a szerv vezetője a felelős. b) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja. c) A költségvetési szerveknél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők. d) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan. e) A költségvetési szervek kizárólag a Közgyűlés előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
13. Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a Közgyűlés dönt az elnök előterjesztésére a költségvetési határozat egyidejű módosításával.
14. a) A költségvetési szerv saját előirányzat módosítási hatáskörében eljárva, bevételi és kiadási előirányzatának fő összegét, ezen belül a kiemelt előirányzatokat és ezekhez kapcsolódóan a részelőirányzatokat felemelheti:
- előző évi (évek) tartalékként kezelt pénzmaradványából,
b) A költségvetési szerv az a) pont szerinti hatáskörében eljárva tartós, a költségvetési évet meghaladó időtartamú kötelezettséget nem vállalhat. c) A költségvetési szerv saját hatáskörében eljárva, az elemi költségvetést az alábbiak szerint módosíthatja:
- a dologi kiadáson belül, főcsoportjai között előirányzat változtatásokat hajthat végre;
- a működési költségvetés és felhalmozási jellegű kiadások közötti előirányzat módosítás, illetve a működési és felhalmozási célú támogatások megváltoztatása irányító szerv engedélyével, a Közgyűlés
- jóváhagyása után hajtható végre;
- a kiadási főcsoportjain belül az egyes részelőirányzatok között az előirányzatokat megváltoztathatja;
- a költségvetési szerv személyi juttatás és járulékai előirányzata saját hatáskörben csak a fenntartó engedélyével a jogszabályi előírások figyelembevételével módosítható.
d) A 2009. évi pénzmaradvány jóváhagyását követően pénzmaradványból saját hatáskörben, személyi juttatásra a feladatelmaradás és a céltartalék tételeivel korrigált maradvány használható fel. e) A költségvetési szerv a saját hatáskörű előirányzat módosításokról az irányító szervét negyedévenként tájékoztatja.
15. a) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani. b) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl. c) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését. d) A költségvetési szervnél keletkezett bérmaradványból jutalom kifizetésére – kivéve a többletbevételből történő kifizetést – csak abban az esetben kerülhet sor, ha valamennyi jogszabály szerinti fizetési kötelezettségét teljesíti. e) A költségvetési szervnél túlóra, helyettesítési díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor.
16. Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a Közgyűlés jóváhagyásával vállalhatnak.
17. A költségvetési szervek támogatását a Közgyűlés a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerüljenek kiutalásra.
18. A Közgyűlés a munkabérek megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a testület által engedélyezett átsorolások, illetve kedvezmények többletköltségeire biztosít önkormányzati támogatást.
19. a) A Közgyűlés az elnöknek e határozat elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedései (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) e határozatba beépítésre kerültek. b) Ez a határozat a kihirdetése napján lép hatályba.
Manajló András, elnök
A határozat kihirdetve: 2010. február 13.
|